افزونه احراز هویت دو عاملی چند وجهی مدیر24

احراز هویت دو عاملی چند کانالی (Multichannel 2FA) روشی برای احراز هویت چند عاملی است که در آن یک یا چند فاکتور احراز هویت درگیر از طریق کانال‌ها یا پروتکل‌های ارتباطی جداگانه ارتباط برقرار می‌کنند.

مزایای احراز هویت دو عاملی چند وجهی مدیر24

اگر سازمان , کسب و کار و یا شرکت شما که از سیستم های مدیریت یکپارچه مدیر24 استفاده می کند ,  به دلیل دارا بود اطلاعات حساس و یا حیاطی , نیاز به امنیت بیشتر برای محافظت از اطلاعات و فایل های بارگذاری شده خود دارد , افزونه احراز هویت دو عاملی چند وجهی مدیر24 برای شما طراحی شده است.

اکثر افراد فارق از سطح و نوع تحصیلات , تصور صحیحی از محیط های ارتباطات الکترونیکی , رایانه ای و اینترنتی ندارند و با شنیده های خود در مورد مفهوم امنیت در این بستر ها قضاوت می کنند. در کل باید گفت هر چقدر که ما موارد امنیتی را رعایت کنیم باید بدانیم همیشه راه  های دیگری برای نفوذ , سرقت و یا حتی تخریب اطلاعات وجود دارد. اما وظیفه افرادی مثل ما برای تامین امنیت ارتباطات این است که تا حد امکان این موارد را محدود و محدودتر کنیم. به طور کلی، احراز هویت چند کاناله به معنای سطح بالاتری از اطمینان برای احراز هویت است. این سیستم به گونه ای است که جلوی اکثر نفوذ ها و سوء استفاده از اطلاعات سازمانی و شرکتی را می گیرد و از ضررهای هنگفت ناشی از باج گیری هکر ها و یا از دست رفتن اطلاعات توسط ویروس های مخرب تحت محیط وب را می گیرد.

یکی دیگر از مزایای این افزونه باز گذاشتن دست شما برای انتخاب راه دریافت کد احراز هویت می باشد که از چهار طریق ممکن امکان پذیر می باشد.

احراز هویت دو عاملی چند وجهی مدیر24 برای چه کسی است؟

برای اکثر مدیران این سوال پیش می آید که آیا استفاده از این سیستم برایشان لازم یا مفید است؟

جواب بسیار ساده است! اگر شما به عنوان مدیر یک سازمان و یا کسب کار می دانید که نفوذ و یا از دست رفتن اطلاعات می تواند ضرر هنگفت زمانی , پولی و یا حیثیتی به سازمان شما وارد کند این افزونه یک باید غیر قابل چشم پوشی برای شما می باشد. تصور اینکه اطلاعات حسابداری و مالی شرکت تخریب یا مخدوش شود و یا حتی یک روز صبح از خواب بیدار شوید و ببینید اطلاعات مشریان و کارکنان شما دست رقبای شما دست به دست می شود و یا دریافت ایمیل باجگیری از یک هکر برای بازیابی فایل های مهم شرکت یک کابوس واقعی برای هر مدیر و صاحب کسب و کار می باشد.

کانال های احراز هویت چند وجهی مدیر24

چندین روش برای احراز هویت کاربران!

شما می توانید هم از هر پیامک استفاده کنید و هم از کد ساز احراز هویت گوگل (Google Authenticator) و یا حتی از ایمیل یا واتس اپ برای اجرای احراز هویت کاربر و پردازش بدون نقص کد های احراز هویت

در زیر به صورت مشروح راه های احراز هویت از طریق سیستم احراز هویت مدیر24 را شرح می دهیم:

1- احراز هویت از طریق کد ساز احراز هویت گوگل (Google Authenticator)

کد ساز احراز هویت گوگل (Google Authenticator) یک احراز هویت مبتنی بر نرم‌افزار توسط گوگل است که خدمات تأیید دو مرحله‌ای را با استفاده از الگوریتم گذرواژه یک بار مصرف مبتنی بر زمان (TOTP; specified in RFC 6238) و الگوریتم رمز عبور یک‌ بار مصرف مبتنی بر HMAC (HOTP; specified in RFC 4226) اجرا و  پیاده‌سازی می‌کند. این سیستم برای برای احراز هویت کاربران برنامه های نرم افزاری طراحی شده است.

طریقه استفاده از کد ساز احراز هویت گوگل

هنگام ورود به سایتی که از احراز هویت گوگل پشتیبانی می کند یا با استفاده از برنامه های شخص ثالث پشتیبانی کننده احراز هویت گوگل مانند مدیریت رمز عبور یا سرویس های میزبانی فایل، احراز هویت گوگل یک رمز عبور شش تا هشت رقمی یک بار مصرف ایجاد می کند که کاربران باید علاوه بر رمز عبور خود آن را وارد کنند.

گوگل نسخه‌های Android، BlackBerry و iOS Authenticator را ارائه می‌کند.

2- احراز هویت پیامکی

در این نوع از احراز هویت بعد از این اینکه کاربر نام کاربری و رمزعبور خود را وارد کرد , یک کد یکبار مصرف از طریق پیامک به شماره موبایل ثبت شده او در سیستم ارسال می شود که با وارد کردن رمزیکبار مصرف احراز هویت انجام می شود. در صورت استفاده از این احراز هویت پیامکی هزینه ارسال پیامک ها نیز بر عهده شرکت استفاده کنند می باشد.

3- احراز هویت از طریق واتس آپ

در این نوع از احراز هویت بعد از این اینکه کاربر نام کاربری و رمزعبور خود را وارد کرد , یک کد یکبار مصرف از طریق واتس آپ به شماره موبایل ثبت شده او در سیستم ارسال می شود که با وارد کردن رمزیکبار مصرف , احراز هویت انجام می شود. در صورت استفاده از احراز هویت واتس آپی هزینه ای برای ارسال پیام ها ایجاد نمی شود که این روش را به یک روش مرقوم به صرفه و آسان برای استفاده تبدیل می کند.

4- احراز هویت از طریق ایمیل

در این نوع از احراز هویت بعد از این اینکه کاربر نام کاربری و رمزعبور خود را وارد کرد , یک کد یکبار مصرف از طریق ایمیل به ایمیل ثبت شده او در سیستم ارسال می شود که با وارد کردن رمزیکبار مصرف , احراز هویت انجام می شود. در صورت استفاده از احراز هویت ایمیلی هزینه ای برای ارسال پیام ها ایجاد نمی شود که این روش را به یک روش مرقوم به صرفه و آسان برای استفاده تبدیل می کند. همچنین نیاز است که ایمیل های سازمانی یا غیر سازمانی افراد بر روی گوشی های هوشمند کارکنان قرار داده شود تا اعضا بتوانند به سرعت و در نقطه که لازم بود رمز یکبار مصرف را دریافت کنند.